woensdag 25 februari 2009

Italiaanse pasta met groene pesto (Linguine al pesto Genovese)

Echte Italiaanse pasta

Het leuke aan echte Italiaanse pasta is dat er eigenlijk bijna niets doorheen gaat en toch veel lekkerder is dan onze volgestopte Hollandse varianten van Italiaanse pasta. Neem nou deze pasta met groene pesto, sperziebonen en reepjes aardappel. Je hebt de neiging er allemaal extra ingrediënten aan toe te voegen, maar dit is echt niet nodig. Weerhoud jezelf hiervan en proef het echte Italië!







Ingrediënten voor 4 personen:
- 400 gram linguine (dunne pasta linten)
- 2 aardappels
- 400 gram sperziebonen
- 1 bakje pesto
- vers geraspte Parmezaanse kaas

Bereiden:
1. Bereid de pesto volgens het recept voor pesto alla genovese
2. Schil de aardappelen en snijd ze in dunne reepjes
3. Kook de pasta samen met de aardappelen en de sperziebonen gaar.
4. Giet alles af en roer de pesto erdoor. Breng goed op smaak met peper en zout.
Serveer de pasta direct.

Tips:
- Lekker met een beetje versgeraspte Parmezaanse kaas.
- Je kan ook een potje pesto gebruiken, maar zelfgemaakte geeft het gerecht veel meer smaak.
- Beetje meer pit: Voeg wat gesnipperde pancetta of (rauwe) ham toe.
- In geval van nood kan je ook een andere pasta soort gebruiken, persoonlijk vond ik deze pasta er wel erg goed bij passen en zou ik het niet veranderen.

5 opmerkingen:

  1. Ooo lekker hoor! Ik zoek nog een pasta gerecht voor een etentje met vrienden van volgende week. Ik ga dit zeker even uitproberen!
    Groetjes
    Simone

    PS. Ik heb ook een nieuwe site! www.junglefrog-cooking.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey ik heb het afgelopen week gemaakt en het smaakt heerlijk gewoon!! Hartstikke bedankt voor jullie leuke en lekkere recepten! Jullie helpen veel studenten hiermee haha ;-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gister gegeten en het was echt heerlijk. Zit inderdaad niet veel spannends in, maar smaakt toch heel bijzonder. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn schoonmoeder is naar huisgegaan: die vond dat "buitenlandse eten" maar niks! Wat mij betreft was het dus een prima recept!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha dan was de pasta goed gelukt en lekker echt Italiaans geworden :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
/* zoekresultaten */