donderdag 12 maart 2009

Flavour shaker van Jamie Oliver

Shake it baby!

Eindelijk heb ik hem dan, hij intrigeerde mij al tijden en nu mag ik hem eindelijk zelf shaken!

Ik ben de troste bezitter van een Flavour Shaker van Jamie Oliver. Het leuke is dat ik hem nog cadeau heb gekregen ook. Ik spaar al braaf 6 jaar T-mobile punten bij mijn telefoonabonnement en ik kon mijn punten inleveren voor een Special Edition van deze Flavour Shaker! Dat kon ik natuurlijk niet voorbij laten gaan.

Twee dagen later kwam de Shaker per post aan. Mooi verpakt inclusief een standaard om de shaker op te zetten en een receptenboekje. Je kunt meteen aan de slag. De Special Edition heeft een bovenkant van geborsteld roestvrij staal met daarin rubberen strips die als grip dienen. De onderkant is van grijs getint kunststof. In de shaker zelf zit het magische onderdeel; de keramische bal. Dit kleine witte balletje moet straks al het werk gaan doen, namelijk alle smaken en aroma's tevoorschijn laten komen. Het apparaatje voelt zeer degelijk aan. Alleen vraag ik me wel af of de kunststof onderkant niet heel erg gaat beschadigen door het keramische balletje. De tijd zal het leren.

Ik vind zelf dat de Flavour Shaker er erg mooi uit ziet, vooral het geborstelde RVS zorgt voor een luxe en robuuste uitstraling. Als mijn aanrecht wat groter zou zijn zou de shaker daar zeker een plekje krijgen!

Het idee achter deze keukentool is dat het makkelijker en sneller werkt dan een vijzel. Ook zou he minder rommel veroorzaken. Wat ik me dan meteen afvraag; Als dit zo ideaal is, waarom heeft Jamie dan ook nog een vijzel in zijn assortiment?

De naam Flavour Shaker heeft het product te danken aan het feit dat de smaken door elkaar geschud worden. De keramische bal kneust, plet, stampt en mengt alle ingrediënten door elkaar. Het enige wat je hoeft te doen is de shaker op en neer schudden. Je schijnt er bijna alles in te kunnen doen; specerijen, kruiden, knoflook, noten, citrusschillen, limoen- en laurierbladen mee kunnen pletten, malen, pureren en mengen. Klinkt veelbelovend!

Hoe werkt de Flavour shaker?
1. Doe de gewenste ingrediënten in de onderkant van de shaker en leg de keramische bal hierop
2. Schroef nu de bovenkant van de shaker er weer op.
3. Shake it! Je mag je flink uitleven op de shaker!
4. Open de Shaker en je marinade, dressing, pesto of saus is klaar voor gebruik!

Tot hier ben ik nog steeds fan! Het klinkt allemaal fantastisch en ik kan niet wachten tot ik morgen lekker mag shaken! Ik heb al een lekker recept uitgekozen uit het bijgeleverde boekje en van de enige echt Flavour Shaker website. Morgen ga ik me wagen aan Sate marinade en sate saus en volgt dus de eerste ervaring met dit appraat.

1 opmerking:

  1. En, hoe bevalt de flavour shaker na 3 jaar? Gebruik je 'm vaak? Nog steeds een aanrader?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
/* zoekresultaten */