maandag 22 februari 2010

Chocolade pen


Deco pen


Deze leuke decoratiepen kwam ik afgelopen weekend tegen in een leuk kookwinkeltje in Amsterdam. Het is eigenlijk een siliconen bakje met een dekseltje en een tutje, waar je 2 verschillende spuitmondjes of een dopje op kan zetten.

De deco pen kan gebruikt worden om te schrijven met chocolade of sauzen te decoreren.
De inhoud kan gemakkelijk verwarmd worden in de magnetron of in een pannetje met kokend water.

Een erg leuk en handzaam product. Het schrijven met chocolade gaat erg goed, en vooral met het kleinste spuitmondje kan je behoorlijk precies te werk gaan. De chocolade toevoer is goed te regelen door simpelweg harder of zachter in het silicone bakje te knijpen.






De Deco pen kan in de vaatwasser, oven, magnetron, vriezer en mag daarbij aan temperaturen blootgesteld worden tussen de -60°C en + 260°C. IngrediĆ«nten zullen niet blijven kleven aan de deco pen die gema akt is van 100% plantinum silicone.

Na mijn eerste gebruik ben ik erg tevreden met dit product. De chocolade wordt niet te heet en gaat daardoor niet klonten. Ik heb de chocolade gesmolten door de met choclade gevulde deco pen in een pannetje met koken water te leggen. Dit ging erg goed en de chocolade werd mooi vloeibaar. Overgebleven chocolade kan je gemakkelijk in de deco pen in de koelkast bewaren. Spuitmondje gewoon even vervangen voor het dopje in dat geval.

7 opmerkingen:

  1. En wat was eigenlijk de prijs van dit kleinood?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit kleinood was € 13,95.
    Best duur zoals bij alle leuke 'hebbedingen' voor in de keuken.
    Maar ik denk dat het zijn geld op gaat brengen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waar kan ik deze pen kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelf heb ik de pen in Amsterdam gekocht bij Deksels: http://www.deksels-amsterdam.nl/

    Maar de pen is ook te koop bij Ninaber van Eyben in Den Haag: http://www.ninabervaneyben.nl/online-shop/online-shop/producten/keuken/lekue/l-ku/item5114

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben op zoek naar diverse kleuren van dit beestje. Bij Oil & Vinegar in Rotterdam Alexandrium hebben ze alleen de groene.
    De site van Den Haag heeft geen plaatjes en Amsterdam opent helemaal niet. Is die Deksels nog actief? En op welk adres?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het adres van Deksels is:
    Haarlemmerdijk 129 te Amsterdam

    http://www.deksels-amsterdam.nl/gsp.dll?sid=150&pid=3&p_menuid=1

    Ik heb ze laatst ook gezien bij Cook&CO in Haarlem:
    http://www.cookandco.nl/

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
/* zoekresultaten */